Avlyst til St.Hans

Alle våre arrangementer fram til St. Hans er utsatt. Dersom myndighetene åpner for det, vil vi forsøke å gjennomføre en del av aktivitetene til høsten.
Hilsen Holla Historielag

Én kommentar

• Til alle styremedlemmer i Holla Historielag, medlemmer og andre lokalhistorieinteresserte.

Gratulerer så mye med lanseringen av ny nettside! Ja, dette er en milepæl. Begynnelsen er kjempebra, og etter hver som mer stoff kommer til, blir den bare bedre og bedre!
    I Holla og Ulefoss har arbeiderne betydd svært mye. Professor Edvard Bull gjorde en innsamling av arbeiderminner fra stedet på 50 tallet. Dette er skriftlig kildemateriale som bør legges ut til allmenn bruk. Jeg ville tru at det er arkivert skikkelig et sted. Historisk museum? Historisk institutt? Nasjonalbiblioteket?
    Jeg har nok et og annet ellers å bidra med. Det kommer etter hvert!

Lykke til videre! Vi snakkas!
    Harald