«Armær og bein»

Det er et lite restopplag igjen av boka «Armær og bein» – historien om sport og idrett i Holla gjennom mer enn 100 år. Boka ble utgitt i 1982 med Arne Johan Gjermundsen som redaktør.

Den kan nå kjøpes rimelig gjennom Holla Historielag – bare kr 50. Bestilling gjøres via historielagets nettsider.

Førstemann til mølla….

Nedenfor følger noen bilder fra boka.

USFs damelag 1951
USF’s damelag som vant pokalturnering på Notodden i 1951.
Foran fra v.: Åse Wines, Johanne Skårdal, Ingrid Skaardal.
Midten: Berit Stoa, Thordis Lindgren.
Bak: Snefrid Trondsen, Astrid Gundersen, Kirsten Marie Roheim, Grethe Gunnerud.
Lederne av USFs damegruppe
De fleste av damegruppas «formenn» samla på klubbhuset.
Foran fra v.: Hilda Espevalen, Liva Fjellstad, Gunhild («Tulla») Johnsen, Magnhild Tufte.
Bak: Hilde Marie («Tutten») Tøndel, Oddny Furuheim, Anne Marie Jensen, Frida Børresen, Bjørg Johnsen, Randi Gundersen.
I tillegg har Astrid Jensen, Anne Marie Bjørndalen og Randi Tufte også hatt dette vervet i damegruppa.
TA-stafetten 1963
Siste veksling i TA-stafetten 1963. Helge Sannes (nr. 15) sender Tor Magne Sandbakken av sted. Arne Sandbakken overvåker det hele.
Fensila 1974
Fensila 1947.