Lokalhistoriepris: Paul Heisholt

Paul Heisholt foredrar i Slusevokterboligen på Krøsset.

Holla Historielag har enstemmig tildelt Paul Heisholt Holla Historielags Lokalhistoriepris. Med prisen følger kr. 5.000 i prispenger.

Begrunnelsen for utnevninga er:

«Paul Heisholt har vist en usedvanlig interesse for Holla Historielag. Inntil i fjor hadde ikke internettsida til laget vært oppdatert på mange år. Fornyelse måtte til. Paul gjorde et stort og kvalifisert arbeide med å opprette ei ny nettside og alt det tekniske rundt dette. Ikke minst har han gjort et stort arbeide med å legge inn lokalhistorien vår på nettsida. Slik har lokalhistorien blitt mye mer tilgjengelig enn før. En rekke intervju er lagt inn, musikk og sang, videoer og filmer. Alle salgsproduktene våre inklusive alle Holla-Minner vi har til salgs, er lagt inn.

Nettsida har fått mye skryt, og vi trur det er ei av de beste i fylket. I tillegg har han også fornya Facebook-sida vår som nå har over 1000 medlemmer, og han har fornya designen av Holla Minner. Kort sagt har Paul Heisholt i stor grad bidratt til å presentere lokalhistorien og Holla Historielag for en større krets av interesserte. Det har også bidratt til økt medlemstall og interesse for Holla Historielag.

Paul Heisholt er en fortjent mottaker av Holla Historielags Lokalhistoriepris.»