Geologiutstillinga til «Huset på muren»

Geologiutstillinga til Fensfeltet Geologiforening i den gamle bankbygningen på Krøsset har vori stengt i mange år. Nå har Geologiforeningen blitt ein del av Holla Historielag. Vi vil gjenåpne denne flotte utstillinga til glede både for tilreisande og for skoleklasser og andre i kommunen. Utstillinga blir nå flytta ned til Huset på muren på Øvre Verket, og som nå er nymalt på golv og veggar.

På mandag 7. jan. blei steinprøvene fra Fensfeltet slik som Søvitt, Melteigitt, Vibetoitt, Damkjennitt osv. sammen med bilder og presentasjonsmateriell flytta ned av ein dugnadsgjeng, mens ein annan gjeng jobba med historisk materiell i 2.etasje i Slusevokterboligen.

Nå gjenstår det å flytte ned maskiner m.m. tilknytta gruveindustrien på Ulefoss samt utstillinga med steinprøver frå andre stader i Norge.

• Geologiutstillinga i den gamle bankbygningen på Krøsset – før flytting til «Huset på muren»
    Foto: Gunnar Sanden

Sammen med Nome Motorhistorisk Forening, Øvre Verkets Venner og Historielaget har ein 1955 modell Commer lastebil fra Norsk Bergverks gruver på Ulefoss blitt anskaffa med hjelp frå den lokale Sparebankstiftelsen. Mange takk for det. Denne bilen har blitt utstilt i fjor sommar på Øvre Verket, og vil vere ein viktig del av den lokale gruvehistorien framover.

Hans Kristian Torjusrød hadde ei svært spesiell og kvalitetsmessig topp bildesamling fra bl.a. det «indre» av Fensfeltet. Holla Historielag takkar så mykje fordi vi har fått denne bildesamlinga gratis av arvingene etter Hans Kristian. Dette bildematerialet skal vi ta godt vare på.

Geologiutstillinga på Øvre Verket vil åpne nå i vår og vil følge vanlege åpningstider der. Det er Øvre Verkets Venner som i hovedsak vil stå for den daglege drifta også av Geologiutstillinga. Vi har ikkje bestemt nøyaktig åpningsdato ennå. Det gjenstår arbeid både med flytting og ny presentasjon + elektrisk arbeid.