Utafor Arbeider’n, Nøitralitetsvern…

Bildet fra det gamle forsamlingslokalet på Lanna er trolig tatt etter krigen. Det og fem andre gamle bilder er nå lagt til i fotoalbumet Gamle Holla-bilder.

I tillegg til bildet fra Arbeider’n, er det bl.a. to bilder av Nøitralitetsvernet i Holla i 1914, samt et foto av stallmester Tollef Søve og hesten «Sølvi», som sto for melkekjøringa til Holla Meieri i sin tid.

Dersom du har flere opplysninger om noen av disse bildene, hører historielaget gjerne fra deg. Du kan enten legge på en kommentar på det enkelte bildet eller sende opplysningene på e-post.

Du finner en oversikt over alle fotoalbumene på historielagets nettsider via hovedmenyen: Bilder-lyd-video | Bilder.

Klikk på et av bildene nedenfor for å åpne fotoalbumet i større størrelse. Da vil du kunne:
• se flere opplysninger om hvert enkelt bilde
• bla i fotoalbumet
• starte/stoppe lysbildeframvisnig av bildene
• legge på kommentarer på enkeltbilder