Skyss med Jonas Lindgren…

Vi har fra forskjellige kanter fått samlet et knippe riktig gamle bil-bilder fra Holla. De er nå lagt til i fotoalbumet Gamle Holla-bilder.

I tillegg til bildet av Jonas Lindgrens bil, som ble brukt til å skysse folk mellom Ulefoss og Lunde på 1920-tallet, er det bl.a. foto av fløtningsinspektør Nils Schiøtts 1911-modell «Pedal-Ford» og av en gammel firmalastebil som tilhørte S. D. Cappelen.

Er du interessert i flere opplysninger om gamle biler i Holla, minner vi om Nils Garmo og Per Bernt Tuftes bok «40 år med folk og biler i gamle Holla».

Dersom du har flere opplysninger om noen av disse bil-bildene, hører historielaget gjerne fra deg. Du kan enten legge på en kommentar på det enkelte bildet eller sende opplysningene på e-post.

Du finner en oversikt over alle fotoalbumene på historielagets nettsider via hovedmenyen: Bilder-lyd-video | Bilder.

Klikk på et av bildene nedenfor for å åpne fotoalbumet i større størrelse. Da vil du kunne:
• se flere opplysninger om hvert enkelt bilde
• bla i fotoalbumet
• starte/stoppe lysbildeframvisnig av bildene
• legge på kommentarer på enkeltbilder

Én kommentar

• Kai Ove Bjerkelund

Tusen takk til dere som hjelper oss med mer informasjon om bildene vi legger ut her på nettsida!