Hans Børli kveld – 100 år siden Børli blei født

Hans Børli kveldHolla Historielag ønsker medlemmer og andre velkommen til Hans Børli kveld på Spiseriet Øvre Verket, Ulefoss torsdag 11.oktober kl. 19:00. Rolf Jørn Karlsen forteller om og leser dikt av skogsarbeider-dikteren Hans Børli.

Rolf Jørn Karlsen er fra Hunndalen, Oppland og var sjøl skogsarbeider I Mjøsa området i over 10 år. Han kjenner derfor skogsarbeidermiljøet i Børlis skoger godt og har den «rette» dialekten. Kvelden er et samarbeid mellom Øvre Verkets Venner, Holla Historielag og Ulefoss Rotaryklubb.

Velkommen til en interessant kveld om en betydningsfull dikter. Inngang kr. 100 inkluderer kaffe og kake.

Skogsarbeider-utstillinga på Øvre Verket med bl.a. over 40 motorsager er åpen fra kl. 18:00.